tisdag 5 mars 2013

Smutsiga hundar

Jaha så var det helt plötsligt Tisdag.
Vi har underbart väder här i Vollsjö. men riktigt kladdigt blir det på dagarna, hundarna blir ju så skitiga...
Dessutom börjar de faktiskt fälla till råga på allt. Brukar vänta med att bada dem till den värsta "snösmältar" leran lagt sig.
Har ju ett gäng Schäfrar så det tar ju sin tid att bada alla. Jag brukar däremot använda FUR minators De shedding torrschampo innan jag borstar dem. Det hjälper till att släppa håren samt att det behandlar hårbotten så de inte blir så "dammiga". När jag sen går på med FURminatorn.



Skillnad är det med vår fralla Izabel, henne badar man på 5 minuter och slänger på ett FUR drytäcke så är hon torr och fit for fight efter 30 min :) Hon fick bada igår och idag doftar hon ljuvligt av passions frukt
Hon valde själv schampo :)
Det har kommit superfina Klippmaskiner och en kanonbra hårtork från Oster


Ni hittar dem här om ni vill läsa mer.
Nu ska jag trycka i mej lite lunch sen ut en timme i solen för att sedan bege mig till simhallen i Sjöbo med Arvid.  Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar