söndag 10 februari 2013

Pappersarbete...

Det finns en nackdel med att vara egen företagare o det är alla papper som måste skötas minutsiöst. Både jag och myndigheterna vill ju ha koll på hur det går. Lite komiskt att jag inte gillar det eftersom det faktiskt är det bla jag är utbildad till :-) Men när man har butik o webbutik är det så mycket annat som är mycket roligare så vi har tagit extren hjälp av en revisor på LRF och vi är sjukt nöjda. Tror inte att alla som drömmer om att starta egna företag förstår hur stor del av ens arbete och kostnader som rör "pappersarbete" speciellt när man håller på med försäljning och inköp. Ett tips är att även om man har revisor/ bokföringskonsult så bör man ha en grundlig ekonomisk kunskap. Finns ju starta eget kurser och de är inte alls dumma. Viktigt för mig är att var och en gör det de är bra på för det som tar mig en hel dag kanske tar en timme för ett proffs. TID ÄR PENGAR!
Papper överallt papper som skall sorteras
Äntligen är den månatliga luntan sorterad och färdig att lämnas in till revisorn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar